«Απ’ τον Ξενοφώντα ως τον Κορτάσαρ: τριπλή άσκηση επί τοίχων, δαπέδων και θυρών «

Κάπου στο κέντρο του κρεβατιού μου, υπάρχει μια μαύρη τρύπα που οδηγεί στο μεσαίωνα.
Αν πέσεις μέσα, συναντάς υπερήλικες νομικούς με μαύρες τηβέννους να δουλεύουν νυχθημερόν σε ψηλοτάβανες βιβλιοθήκες.
Πλάι σ’ ένα κερί, προσπαθούν να επαναφέρουν καταργημένους κώδικες και ψηφίσματα που έκαναν επί αιώνες τον κόσμο σκυθρωπό.

Σαν ένας άντρας
-με ποιόν κυνηγού-
καταλήξει με γυναίκα πιότερο κυνηγό απ’ τον ίδιο
θα κάνει καλά να πιάσει μι’ αναπαυτική αιώρα στην Αφρική
κι εκεί όπως θα’ ναι
-πλαδαρός και ιδρωμένος-
ν’ ακούει τις ύαινες της θύμησης
της γυναίκας της ζωής του που δεν ήξερε από φυσίγγια
και που νόμιζε ότι της είχε πάρει τον αέρα.

marital status

περνώντας απ’ το γιαπί
αγνόησε τα πολωνικά πειράγματα και
πήρε
που της πρόσφεραν
το μπουκέτο σιδερόβεργες
έμενε τώρα να τοποθετήσει το χαρτί
υγείας
πίσω της ακριβώς
να στερεώσει την άκρη του στα μαλλιά της
μ’ ένα μεταλλικό τσιμπιδάκι
κι έπειτα ν’ αρχίσει να περπατά
και άρχισε να περπατά
με το πέπλο της να ξετυλίγεται
ξιπόλυτη πάνω στη διαχωριστική
κι έφτασε στην Πύλη του Αδριανού και το πέπλο ήταν ακόμα
στη Συγγρού
κι έφτασε στον Άγνωστο Στρατιώτη και το πέπλο ήταν ακόμα
στην Πύλη του Αδριανού
κι έφτασε στο Οφθαλμιατρείο και το πέπλο ήταν ακόμα
στον Άγνωστο Στρατιώτη
έχοντας για ουρά το χαρτονένιο κύλινδρο
πάνω στα ρύζια πατώντας απ’ τις σπασμένες τράπεζες

OI MΗΔΙΚΟΙ ΜΟΥ ΠΟΛΕΜΟΙ

Θ’ άλλαττα, θ’ άλλαττα.
Μα δεν μπορώ ν’ αλλάξω

Nedrigailivska

Όταν άρχισε να βρέχει βότκα
H ομπρέλα έσπασε
Δεν μπήκα κάτω απ’
Το υπόστεγο
Έβγαλα τα ρούχα, το δέρμα
Τα μαλλιά μου
Και ξαπλώθηκα
Από πάνω έσταζαν τα συρματοπλέγματα

e la nave va ή αλλιώς το πλοίο έδεσε

τα ένθετα του κυριακάτικου τύπου σκότωσαν τον έρωτα
το Bolero είναι ο βαρύτερος καρσιλαμάς που γράφτηκε ποτέ
πάνω σ’ ένα ανοιχτό δισέλιδο για τον κορτάσαρ ακροβατεί ένα φουρνάκι που δεν λειτουργεί πια

(κρατάς
το μασάτι στο αριστερό
… στο δεξί το μαχαίρι, ακονίζεις
προς τα έξω, άγρια
μετά προς τα μέσα
και στο τέλος γλυκαίνεις της κόψης τις άκρες)

Οι δικαστικοί επιμελητές ελέγχουν τους κρίκους απ’ τις πετσέτες να βεβαιωθούν ότι είναι στη θέση τους.
Ο άστεγος ψάχνει με τα νύχια στο ταγάρι του τα υπολείμματα ενός προχθεσινού σάντουϊτς.

Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Χαριτίδου

Κείμενα:  Κατερίνα Χανδρινού

Γραφιστική επιμέλεια: Εύα Βόγια

Advertisements

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

  • © 2011 - 2015
    toparathyro.com
    ISSN: 2241-7230

Αρέσει σε %d bloggers: