Günter Ludwig – Η πανοπτία του κενού

Παρουσιάζει ο Γιάννης Λειβαδάς

  

 

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Όλα υπό εξέλιξη. Καθετί μια αλληλεπίδραση, υπερβατικότητα του άτυπου· καθαρή παρέμβαση, ακόμη καθαρότερη η επίδραση. Πρέπει να κοιταχθείς μέσα στα έργα, δεν υπάρχει λόγος να μιλάς γι’ αυτά, όπως μιλά τώρα ο υποφαινόμενος για τους εξαιρετικούς πίνακες του Gunter Ludwig, μα δεν γίνεται να παρουσιάσεις έναν εικαστικό τέτοιας εμβέλειας με άλλον τρόπο.

Κάθε εκφραστική χειρονομία του ζωγράφου αντιτάσσεται διαμετρικά και ανεπιστρεπτί στη σύγχρονη εικονογραφία που ώρες-ώρες φαίνεται να πνέει τα λοίσθια έχοντας υποκύψει δραματικά στον φορμαλισμό της «βίντεο-αρτ» και στις κουραστικές, συχνά αυτιστικές εικονογραφίες της «ποπ» κουλτούρας των ημερών μας· που μοιάζουν τόσο με νύχτες. Σκέτα δράματα.

Στα έργα Gunter Ludwig δεν βρίσκει καταφύγιο κανένας συναισθηματισμός, καμία πρόφαση, όπως και μία προσπάθεια να αναδειχθούν πτυχές μερικών εντυπώσεων. Αποκλείονται πάσης φύσεως αντιδράσεις του φαινομενικού, συντομεύσεις και διαπιστευτήρια οργανωμένων ή ανοργάνωτων εκρήξεων. Λειτουργεί μία εσωτερική, υπερβατική σταθερά. Δεν υπάρχει κόπος δημιουργίας, δεν υπάρχει σύνεση ή επίγνωση, παρά μονάχα φυσικότητα.

Είναι προσιτός γιατί ζωγραφίζει όντας ελεύθερος, αφορά γιατί έχει  αποτινάξει από πάνω του το σκιώδες, το επίπλαστο κάθε εννοιολογικής αναφοράς.

Η πραγματικότητα του Ludwig είναι αφομοιωμένη από την πανοπτική του όλου, του αδιαχώριστου κενού όπως αυτό προσεγγίζεται εκ του φυσικού όταν κανείς αποτελεί οργανικό μέρος του.

Η φύση των εικόνων του – παραμορφωμένες από μια δεύτερη φυσικότητα  και όχι από κάποια αμιγώς εικαστική σκοπιμότητα – είναι μια αυτόματη έκφραση σεβασμού στην ανθρώπινη εισβολή του καλλιτέχνη στην αναπαράσταση μα εν τέλει και στην ίδια την ζωή.

Κάθε αρχικό πλαίσιο έρευνας, σύγκρισης και αποτύπωσης χάνει τα όριά του και επανεισάγεται μέσω των οραμάτων του που δεν είναι άλλο από μειλίχια και σχεδόν αθόρυβα παιχνίδια μιας αντιπροσωπευτικής δύναμης. Της δύναμης του καλλιτέχνη που υφίσταται πράγματι, της δύναμης του Gunter.

Οι μελετητές και η κριτική δεν θα έχουν τη δυνατότητα να πουν «νίπτω τας χείρας μου».

 

http://www.artgalerie-europe.de/

Advertisements

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

  • © 2011 - 2015
    toparathyro.com
    ISSN: 2241-7230

Αρέσει σε %d bloggers: